صعود به قله دنا به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::به مناسبت 24 مهرماه، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، تیم منتخب هیأت کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به قله مرتفع دنا از ارتفاعات رشته کوه زاگرس صعود کردند.

 به مناسبت 24 مهرماه، سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، تیم منتخب هیأت کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به قله مرتفع دنا از ارتفاعات رشته کوه زاگرس صعود کردند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ عباس عارف، سرپرست هیأت اعزامی کوهنوردی ارتش با اعلام این خبر گفت: تیم 36 نفره کوهنوردان آجا در یک راهپیمایی برد بلند و در مدت 48 ساعت موفق شدند قله 4445 متری دنا از ارتفاعات رشته کوه زاگرس در استان کهکیلویه و بویراحمد را فتح کرده و در آنجا یاد و خاطره شهدای والامقام سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بویژه 30 شهید حوزه مرکزی این سازمان را گرامی داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، معاون نیروی انسانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز پیش از صعود و در مراسم بدرقه تیم کوهنوردی آجا با گرامیداشت حماسه آفرینی های 48 هزار شهید گلگون کفن ارتش بویژه شهدای گرانقدر سازمان عقیدتی سیاسی، به بیان تاریخچه و اهمیت وجود این سازمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود:  توجه به ورزش بویژه رشته کوهنوردی که همراه با سلامتی جسم، تزکیه نفس را نیز به همراه دارد از جمله تاکیدات و موضوعات مورد حمایت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

وی در ادامه با بیان اینکه کوهنوردی ورزشی گروهی است که بازنده ای ندارد گفت: کمک، همکاری، همیاری و تبعیت از استاد و مربی از اصول این ورزش است که علاوه بر نتایج بسیار خوب روانی مثل تقویت اعصاب و روان، بالا بردن اعتماد به نفس، تقویت صبر و استقامت، جمع گرایی، ترویج مودت و دوستی، ایجاد صمیمیت، تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی، تزکیه نفس، خداشناسی و ... موجب حفظ سلامتی شده و اثرات مثبت جسمانی را مثل جلوگیری و درمان بعضی از بیماریها، تقویت قدرت تنفس، تناسب اندام، حفظ تعادل و ... را نیز به دنبال دارد.

گفتنی است، تیم منتخب کوهنوردی ارتش که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی آجا به استان کهکیلویه و بویراحمد اعزام شده بودند؛ با عبور از مسیرهای تعریف شده (سی سخت یاسوج، چشمه سیچانی، پناهگاه و قله دنا) و فتح این قله مرتفع، روزگذشته به تهران بازگشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا